Kenapa Air Sirap Kenduri Kahwin Itu Tawar ?

Kenapa Air Sirap Kenduri Kahwin Itu Tawar ?
Rate this post
air sirap, air manis, diaetis, kencing manis, manis, awek cun, kenduri kahwin, majlis perkahwinan, perkahwinan, aku taknak kahwin lagi, entry santai, santai, minuman, makanan,
haus pulak aku tengok gambar ni..

Assalamualaikum.. aku suka tuk bawak isu air sirap pengantin ni.. HAHA sebab ramai yang mempertikaikan kenapa Air Sirap dirumah orang kahwin ni atau di mana-mana kenduri tu tawar?

Masa tu akan ada lah suara-suara halus.. ย Tuan rumah tak pandai buat air… Tuan rumah tak pandai nak bajet gula la tu… Isi gula sikit, Ais banyak.. Ntah hape2…

Sedara, kita orang Melayu ni kena lah belajar pikir positif sikit.. Bukan sengaja tuan rumah nak buat air sirap tu tawar… Cuba korang pikir.. Malaysia adalah antara negara yang mempunyai masalah diabetis yang teruk di dunia.. Bila dah sebut diabetis dah tentu melekat sekali kencing manis, Sakit Jantung dan darah tinggi…

air sirap, air manis, diaetis, kencing manis, manis, awek cun, kenduri kahwin, majlis perkahwinan, perkahwinan, aku taknak kahwin lagi, entry santai, santai, minuman, makanan,
air sirap.. nyum2

Ramai yang datang kendurui ni.. Bukan dari golongan muda sahaja… ada juga dari golongan yang dah tua.. Yang dah mula dijamah penyakit.. Jadi kita yang muda ni kena lah consider sikit dengan air sirap tawar ni.. Yer kan? hehe

Jadi apa jawapan nya Kenapa air sirap kenduri kahwin ni tawar.. Korang pikir-pikir lah sendiri… HEHE

Entry santai di pagi Isnin…

16 thoughts on “Kenapa Air Sirap Kenduri Kahwin Itu Tawar ?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.